söndag 12 juni 2011

Personlig present - kul att få, kul att ge!

Alla har vi våra presentproblem... Vad ska mamma få i julklapp? Vad ska pappa få i födelsedagspresent? Vänta lite nu... Har inte syrran namnsdag imorgon? Det är en himla massa presenter som ska fixas året om. Och eftersom jag gör alla presenter själv blir det ännu svårare! Men denna tavla är jätteenkel att göra och väldigt personlig. En kul present att få och en kul present att ge! Så sätt igång och börja!!!

Detta behöver du:
Sax
Skrivare
Papper
Kamera
Dator
Ram
Vattentät penna
Lim

Detta behöver du göra:

Ut och ta bilder på personen som ska få en present. Massor av bilder! Särskilt kul är det om alla bilder är från olika tillfällen. Så blir det en massa minnen i presenten :) Ladda över bilderna i datorn och printa sedan ut dem. Jag hade bilder i olika storlekar, fast mest bilder där det får plats nio stycken på ett A4-papper. Sedan köpte jag en ram på IKEA. En stor ram, den största jag kunde hitta. Sedan är det bara att börja klippa ut bilder.... Klippa.... Klippa.... Och klippa....! När du är klar med det är det bara att börja limma.... Limma.... Limma.... Och limma....! Alla bilder ska sitta fast! Sedan sätter du in ditt bildkollage i ramen. Sedan kan du, om du vill, skriva något på ramen. Jag och min syster gjorde detta kollage till vår bror. Så vi skrev "vår underbara lillebror" på ramen. Sedan är det klart!

Lycka till!

//NeverHaveBoring

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar