söndag 12 juni 2011

Snyggt underlägg

Okej, detta roliga lilla underlägg gjorde jag när jag precis börjat ha träslöjd i skolan. Det var flera år sedan! Och precis som nu var jag inte någon konstnärlig talang precis... Men försök se förbi att mitt underlägg inte är så snyggt. Se på själva idén istället! Det är kul att göra! Så sätt igång!

Detta behöver du:
Trä - tjocka, platta pinnar (till ramen)
Trä - en platta (till bottnen)
Träbitar (till det i mitten)
Spik
Färg (om du vill måla den)
Pensel
Sandpapper
Lim

Så här gör du:

Det hela är mycket enkelt. Ta en träplatta. Limma på "träpinnarna"på sidorna för att få en ram. Slipa sidorna på ditt underlägg, främst hörnen. De ska bli runda och fina! Sedan måste du ha en massa träbitar... Det viktigaste med dessa är att de inte är för stora och att alla är lika höga. Om de är ojämna blir hela underlägget ojämnt! Och det vill ni väl inte? Limma sedan på så många träbitar du bara kan! Försök att fylla vartenda tomt utrymme med trä! Låt torka... Sedan kan du måla den! Det gjorde jag, en vääääldigt vacker stjärna i mitten som ni ser. Låt torka... Klart!!!

Lycka till!

//NeverHaveBoring

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar