onsdag 24 augusti 2011

Personligt halsband

Har du en kompis med ett ovanligt namn? Eller ett ovanligt smeknamn? Eller vill du bara ha kul? Gör då detta namnhalsband! Jättekul och en jättebra present till vänner, familj eller dig själv!!
Ursäktar dålig bildkvalité!

Detta behöver du:
Mor & Son kedja
Öppningsbara ringar
Liten tång
Bokstavspärlor
Smyckeslås

Så här enkelt är det:
Att bara hitta bokstavspärlor kan vara svårt. Men allt jag använde (förutom tången - jag tog bara en ur pappas verktygslåda) köpte jag hos Pagoni.se . Så där rekommenderar jag att köpa det ni behöver.

Mät ut hur lång du vill att kedjan ska vara och ta sedan en sådan lång bit (Mor & Son kejdor sälj på rulle, 1 m). Sätt fast ett lås i ena ändan av kedjan med hjälp av en tång och en öppningsbar ring. Räkna ut vart mitten på halsbandet är och sätt sedan mittersta bokstäven i namnet där, med hjälp av en tång och en öppningsbar ring. Sätt sedan dit resten av bokstäverna. Jag satte fast bokstäver i varannan ögla och det blev bra. Svårare än så är det inte! Klart!

Lycka till!

//NeverHaveBoring

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar