lördag 12 november 2011

Klurig Bok!

Klurigt värre kluriga problem har en tendens att hålla en uppe på nätterna och det är bara SÅ KUL! Tycker inte jag. Men andra tycker det, det är jag säker på! Jag känner ett flertal och en utav dessa fyllde år, så vad gör man? Man gör såklart en Klurig Bok! Hur lätt som helst! Så fram med papper och penna och BÖRJA!

Detta är allt du behöver:
Problem (finns på internet)
Papper
Pennor
Skrivare (eller skriva för hand)
Dator (eller skriva för hand)
Lim
Sax
Hålslagare
Tråd
Linjal

Detta är allt du behöver göra:
Börja med att leta upp kluriga matteproblem, eller vanliga problem om du så vill. Jag använde problem från något som heter "kängurumatte" och där valde jag bara svårighetsgrad 3-problem. Allt hittade jag på internet. Klipp därefter till papprena i den form du vill att boken ska vara. Slå hål i dessa papper. På första sidan av boken kan du klistra bilder och skriva "KLURIG BOK" eller något annat som avslöjar bokens innehåll. Se till att problemen är utskrivna/handskrivna och börja klistra in dessa på de följande sidorna i boken. Vissa problem kräver en bild - bara att ta fram linjalen för att rita av! Limma och klistra. Första halvan av boken kan du ha problem, andra halvan kan du ha "facit" OM du nu vill göra det så enkelt för presentinnehavaren. Dekorera fint med färgpennor. Knyt ihop boken med garn. KLART!!!

Lycka till!

//NeverHaveBoring


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar